U bevindt zich hier: Startpagina » Vallejo » Vallejo Nieuwe Game Colors

Vallejo Nieuwe Stijl

Vallejo 'Inspiring Experience'

Bericht uit Spanje;

Begin 2020 besloot Acrylicos Vallejo het roer om te gooien in de strategie van het bedrijf, die vandaag het licht begint te zien.

Sinds Amadeo Vallejo het bedrijf in 1965 in New Jersey oprichtte voordat het terugkeerde naar Spanje, is de hoofdactiviteit altijd de productie van acrylverf geweest; vanaf het einde van de jaren zestig voor animatiestudio's werden de eerste acrylverf voor beeldende kunst geproduceerd in de jaren zeventig, tot het begin van de jaren negentig de eerste reeksen voor modellering bereikten.

In 2022 neemt Vallejo opnieuw een wending om zichzelf te consolideren als de wereldbenchmark voor acrylverf op waterbasis. En dat wil hij bereiken door de formulering van zijn verf te verbeteren en nieuwe emotionele banden met de eindklant aan te gaan.

“Het wegwerken van onze oude identiteit was een stap die ons veel heeft gekost, maar volgens het resultaat hadden we die veel eerder moeten nemen. We zijn niet langer een zwart-wit merk, we zijn een smeltkroes van kleuren… onze reden van bestaan.” Alexander Vallejo , CEO van Vallejo.

Vallejo is een van de weinige merken die zijn eigen acrylverf maakt, sterker nog, het doet dit al meer dan 50 jaar. Dit maakt het een unieke bron van beleving en inzicht in klantbehoeften. In een andere betekenis is Vallejo van oudsher een merk dat zeer aanwezig was en is in de creatieve processen van veel kunstenaars en modelbouwers, vaak een "facilitator" van hun inspiratie. Om deze reden is de nieuwe merkpositionering opgenomen in de slogan : “Inspiring Experience” .

De as die de merkstrategie articuleert, komt voort uit de belangrijkste waarden: knowhow , nabijheid , ervaring en kwaliteit . Vreemd genoeg wordt Vallejo gezien als een hecht bedrijf, maar dit komt vooral door het uitgebreide distributienetwerk. Om deze reden is de belangrijkste uitdaging die het bedrijf aanneemt om dichtbij te zijn ... echt, dat wil zeggen, relaties aan te gaan met zijn gebruikers die verder gaan dan wat louter commercieel is.

Op visueel vlak moet worden opgemerkt dat het logo nu gebaseerd is op twee kleuren, het traditionele zwart (geassocieerd met kwaliteit en beleving) en het groenblauwe Lake Blue (dat appelleert aan knowhow en innovatie). Als de focus op het logo ligt, is een gepersonaliseerde typografie te zien, waarbij rekening is gehouden met de onvolkomenheden en eigenaardigheden van een familiebedrijf dat het tot een wereldreferentie heeft gemaakt. Al is het meest relevante aspect van de nieuwe visuele identiteit dat Vallejo nu een symbool heeft. Het vorige merk had door zijn vierkante vorm een ​​complexe compositie. Dit betekende dat de ruimtes niet goed werden gebruikt en leesbaarheidsproblemen hadden in de digitale wereld.

Omdat het merkgebied de inspiratie is, is gezocht naar het symbool om er een container van te zijn. Dat Vallejo een van de weinige verfmerken is die zijn eigen verf produceert, was een bijzonderheid die in het nieuwe merk moest zitten. Een van de fundamentele instrumenten van elke verffabrikant is de trechter (die kegelvormige container waarin de verf wordt gedeponeerd voordat deze wordt gebotteld). Wie anders, behalve Vallejo, kan een symbool hebben dat is geïnspireerd op zijn eigen trechter?... een symbool dat een container vol creativiteit en inspiratie.


Daarnaast is het symbool een abstractie van het gebaar dat een hand maakt om een ​​penseel met verf te vullen. Precies het begrip “container” is ook aanwezig in het grafische universum ( look&feel ) en in merkarchitectuur. Hoewel het moedermerk is gebouwd met een Lake Blue -symbool , wordt het in de productlijnen geverfd in de traditionele kleuren van elke reeks.

De nieuwe strategie zal de komende maanden geleidelijk worden geïmplementeerd in Vallejo en zal gevolgen hebben voor alle onderdelen van het bedrijf: innovatie, productie, distributie, financiën en communicatie. Kortom, het zullen noodzakelijke veranderingen zijn om Vallejo overeind te houden als de kleur van de creativiteit van zijn consumenten.

Game Color

Vallejo's verf reeks voor wargames en fantasiefiguren

Naast het veranderen van het merkimago om volledig contact te maken met hun publiek, heeft Vallejo van de gelegenheid gebruik gemaakt om duurzaamheid te omarmen door haar huidige flessen te vervangen door nieuwe r-PET-flessen die minder impact hebben op het milieu en onze formulering hebben verbeterd om de gebruikerservaring te verbeteren.

De meeste kleuren zullen hetzelfde zijn, maar er zullen enkele ook nieuwe kleuren zijn


Maar van een deel van de serie Game Colors zal de prijs aanziennlijk hoger zijn dan de rest

Express Colors

Wanneer we op een snelle manier meerdere figuren moeten schilderen, is Xpress Color de ideale keuze, deze matte kleuren zijn speciaal ontwikkeld om op een snelle en gemakkelijke manier miniaturen te schilderen. De belangrijkste kenmerken zijn de uitstekende capillariteit waardoor de kleur gemakkelijk over het miniatuuroppervlak kan vloeien, zich op alle reliëfs en intenser in de spleten van de figuur nestelt, waardoor een contrasteffect ontstaat met een enkele verflaag.

Het wordt aanbevolen om Xpress Color aan te brengen op een wit of grijs gegrond of geverfd oppervlak. De kleur creëert lichte gebieden op de reliëfs, verzadigde middentonen en intense schaduwen in de spleten van de figuur.

Net als alle Vallejo producten zijn ze zeer veelzijdig en kunnen ze over elke kleur in het assortiment worden aangebracht om zachte schaduw- en contoureffecten te creëren, glazuren of filters te creëren en overgangen tussen kleurtinten te mengen.

Xpress Color kan met elkaar worden gemengd, of kan worden verdund met Xpress Medium om nieuwe tinten aan te passen of te creëren.

BLS

Het assortiment is ontworpen volgens het BSL (Base, Shadow, Light) figuurverfsysteem, gebaseerd op chromatisch compatibele groeperingen van drie kleuren, die de minder ervaren schilders een gemakkelijke keuze van kleuren (tinten) biedt om miniaturen te schilderen met de juiste hooglichten en schaduwen voor elke basiskleur.

Nieuwe verpakking

De nieuwe volledig transparante r-PET recycleerbare plastic fles is volledig transparant. Het verbetert de kleurvisualisatie en versterkt de toewijding van AV aan duurzaamheid en het milieu.

Naast de nieuwe fles bevat de nieuwe dop een veiligheidszegel.

Color Chart